OVER ONS
In november van 2016 smeedden we onze eerste plannen voor een nieuw horeca-concept in Amsterdam-Oost. Iets waar we alle vier blij van zouden worden. Een plek waar ruimtes niet exclusief voor alleen één bepaalde functie zouden zijn. Maar waar we optimaal gebruik maken van alle mogelijkheden van een oude hotel-lobby.
Een plek om te kunnen (flex)werken, te spelen, ongedwongen te eten, leuke evenementen kunnen plaatsvinden en waar iedereen zich vooral thuis moet kunnen voelen. Noem het een huiskamer of een buurthuis 2.0.
Het werden mooie maanden met onderhandelingen met de verhuurder - waarbij elk detail goed werd besproken en alle punten en komma's werden gewogen.
Daarna de keuze voor een aannemer (die helaas toch iets minder goed uitviel dan verwacht). Het maken van mooie plannen met onze geweldige ontwerpster uit Rotterdam (dat kan blijkbaar best in Amsterdam...). Het afstruinen van tegelhandels, meubelmakers, interieurzaken, vloerenboeren en het uitzoeken van lampen, stoelen, tafels, keuken attributen en allerlei andere noodzakelijkheden, zowel offline als online.
Maar ook de keuze voor onze leveranciers moest worden gemaakt. Van bier uit het Zuiden tot kaas uit Oost. Honderden kopjes koffie werden geproefd evenals bijna zoveel glazen wijn. Over veel producten werd driftig gediscussieerd en over andere waren we het binnen één hap eens.
En, misschien wel de belangrijkste zoektocht, het samenstellen van een geweldig team van medewerkers. Van keuken tot bediening en natuurlijk ook onze helden in de afwas. Die zoektocht heeft absoluut het beste resultaat opgeleverd. De vele complimenten die we over hen krijgen op Facebook, Google en natuurlijk ook gewoon direct van onze gasten spreken voor zich! Toppers zijn het!
Op vrijdag 1 september 2017 - precies om 17:00 uur gooiden we de deuren open - en het avontuur kon eindelijk beginnen. En nadat het Parool een dag later al een mooi artikel plaatste waren we daadwerkelijk open for business. En een avontuur is het, met eigenlijk elke dag wel een nieuwe ervaring (soms negatief maar bijna altijd positief). Met plannen die al na twee weken bijgesteld konden worden en met reacties van gasten waardoor we dagelijks met een dikke glimlach op onze mond rondlopen.
In de afgelopen 4 maanden hebben we al klaar mogen staan voor mooie namen als eBay, Guidion, ING bank, ABN AMRO, BNR, Hotel Casa, InQdo, Nuon, Ymere en PWC maar ook 'gewoon' voor de verjaardag van o.a. Lucy Mae, Hans, Fenne, Eelco en Thijs. Waarbij we het huwelijk van Marjolein en Erik natuurlijk niet mogen vergeten.
We hebben borrels en diners georganiseerd voor de HvA, de Politie, de UVA, Bureau Fris, RS Finance en onze inwonende vrienden van Buzzmaster. Fijn was het om klaar te staan voor de geweldige kerstlunch van de Zonnebloem. En wat was "Van werkdruk naar werkgeluk" een enorm leuk congres.
Er zijn evenementen gehost voor Jonge Honden, Mapstell en Girls who Drink. En er waren kinderfeestjes, kookworkshops, goochel-lessen, mad science events, sjoelbak-bonanza's, karaoke avonden, Mario-kart competities, pubquizen, curlingkampioenschappen, en de eerste editie van Amsterdam Wine-Yoga.
Dit had allemaal niet gekund zonder een heleboel leveranciers, vrienden en familie die ons hebben geholpen, waar we mee hebben samengewerkt en die voor ons klaar stonden op de juiste momenten ... dank jullie wel!
​
Elsa, Felix, Jim en Thomas